My life in Corfu | 2013

2 sep 2013

De afgelopen twee weken heb ik genoten van mijn heerlijke vakantie in Corfu. Vandaag het eerste deel met de foto’s, morgen komt het tweede deel online met de food foto’s. Benieuwd naar mijn vakantie? Kijk dan zeker even verder!

Ik heb ook nog enkele mooie foto’s gemaakt met mijn spiegelreflex tijdens de cruise en andere momenten in de vakantie. Deze komen nog in een aparte blogpost aan bod.

Op weg naar Schiphol, midden in de nacht. Gelukkig kon de broer van Thijs ons brengen dat was super fijn!

Op het vliegveld nog een lekkere tomatensoep eten. Dit was een soep van pomodori tomaten. Heerlijk!

En in het vliegtuig op weg naar Corfu, spannend! Ik vind vliegen nooit zo vervelend alleen deze keer wel. Toen we weg gingen was ik ontzettend verkouden, als gevolg daarvan kreeg ik enorme last van m’n oren tijdens het landen. Gelukkig was dat na twee dagen weer over!

En we zijn aangekomen op Corfu. Dit is een foto gemaakt vanuit de bus op weg naar ons appartementencomplex.

Yay! In ons appartementje. We hadden hetzelfde appartement als vorig jaar, super leuk. De eigenaren herkenden ons ook nog en vonden het super om te zien dat we weer terug waren gekomen.

Ik háát muggen. Van muggenbulten krijg ik altijd enorme schijven. We hebben er helaas de hele vakantie erge last van gehad. Er was ook een muggenplaag bij ons in de buurt.

Over naar leukere dingen: mijn nagellak! Ik had Tart Deco van Essie op m’n nagels. Hij bleef nog redelijk goed zitten voor alle keren dat ik in het zwembad en de zee ben geweest de eerste dagen!

Heerlijk relaxen aan het zwembad. Wij hadden geen zwembad bij ons appartementencomplex maar er waren een hoop gratis zwembaden in de buurt.

Ook zijn we naar Sidari geweest. Hier heb je Canal d’Amour liggen, hier wilde ik graag naar toe. Ook was het hier zó ontzettend mooi.

Ook waren we een heel stuk naar boven geklommen door allerlei bosjes, uiteindelijk hadden we dit prachtige uitzicht. Het was de hele klimtocht dus zeker waard!

Je zag echt helderblauw water tussen de rotsen in. Heel erg gaaf.

Verder zijn we ook nog naar de hoofdstad, Kerkyra, geweest. Het was op zich leuk om te zien, maar te warm om echt te winkelen. Ik heb dan ook niet heel erg veel gekocht.

Prachtige bootjes in de haven!

Ook hebben we nog een oud fort bezocht in Kerkyra. Het was erg mooi om te zien. Een hoop oude dingen zijn bewaard en omdat het zo hoog is, had je ook prachtig uitzicht.

Je kon allerlei oude gangen door lopen, heel erg gaaf.

We zijn ook nog een dagje naar een ander plaatje geweest en daar blijven slapen, Paleokastrisa. Hier kun je perfect watersporten beoefenen. Via Booking.com hebben wij hier goedkoop een kamertje geboekt voor 1 nachtje.

Er waren allerlei baaitjes in de buurt. Wij zijn naar La Grotta geweest. Dit was een baai met allerlei rotsen. Er werd muziek gedraaid, je kon van een hoge rots afspringen, maar ook lekker zwemmen. Wij hebben hier heerlijk gesnorkeld en de mooiste vissen gezien.

Een heerlijk dagje aan het strand. Het strand was 20 meter van onze voordeur vandaan, echt super!

Ook hebben we veel Yathzee gespeeld deze vakantie. Wij vonden het te heet om de hele dag buiten in de zon te blijven, vandaar dat we ook af en toe echt even de schaduw en koelte op moesten zoeken binnen. Ideaal om even een spelletje te doen.

Ook hadden we een huisdier. Deze kat kwam de hele tijd bij ons op ons balkon liggen. Hij was zo schattig!

Kijk ‘m zitten dan, hij wou zo graag naar binnen, haha!

En weer een dagje aan het zwembad. Dit was mijn favoriete zwembad omdat de stoelen hier super lekker lagen. Ook was het hier altijd heel gezellig.

Van het zonnetje aan het genieten.

Ik was de eerste week samen met mijn vriend. De laatste week kwamen mijn moeder en zusje ook een weekje naar Corfu. Dat was echt super leuk!

Er waren zoveel schattige katjes op straat. Aan de ene kant ook wel zielig omdat het allemaal zwerfkatjes zijn, maar deze vond ik zo schattig. Kijk die staart!!

Zonsondergang.

Ook hebben we een aantal keer gepoold. Ik was echt super goed, haha. Had ik niet verwacht!

We hebben tegen het eind van de vakantie aan ook nog een cruise gemaakt. De rest van de foto’s daarvan staan op mijn spiegelreflex camera. Omdat dat zulke prachtige foto’s zijn, wil ik daar graag een apart artikel aan wijden.

Ik heb de hele vakantie bandana’s gedragen, haha. Toen ik die van m’n zusje in had gehad was ik er verliefd op geworden. Ik heb nu een rode, zwarte en wil graag nog een donkerblauwe!

Ineens zagen we een mini hagedis in onze douche. Hij was echt zo schattig. We hebben hem gevangen in een plastic bekertje en buiten weer vrijgelaten.

Ook heb ik een paar gave armbandjes gekocht, ook leuk als herinnering. Waarschijnlijk maak ik nog wel een shoplog van de spulletjes die ik heb gekocht, als jullie dat leuk vinden in ieder geval!

En weer op weg naar huis, helaas… Al is het toch ook wel weer heel fijn om thuis te zijn.

Zoals jullie de laatste tijd gewend zijn komt de ‘My food in photos’ altijd later op de dag online. Nu verschijnt de Corfu food fotos editie morgen. Dit omdat het gewoon heel erg veel foto’s zijn, anders wordt het een beetje veel. Morgen kunnen jullie dus een extra lange ‘My food in Corfu’ verwachten!

Ben jij weleens in Corfu geweest? Zo ja, wat vond je er van? Zo nee, zou je er wel eens heen willen?